Σαν πιανίστας και σαν ένας καλλιτέχνης που αυτοσχεδιάζει στο πιάνο από τότε που θυμάται τον εαυτό του, χρησιμοποιώ στον πιανιστικό αυτοσχεδιασμό μου, μια πολύ μεγάλη γκάμα τεχνικών και στυλ, όπως και πολλών εφέ, μέσα και έξω από το πιάνο, που κάποια από αυτά είναι η αλήθεια ότι δεν συνηθίζονται ιδιαίτερα.
Ένα από αυτά είναι το πάρα πολύ γρήγορο και άναρχο κατέβασμα σε όλη την έκταση του πιάνου, διαπερνώντας με μεγάλη ταχύτητα τα πλήκτρα-μαύρα και άσπρα-μιμούμενος το χαρακτηριστικό τρέξιμο της σαύρας "ΓΚΕΚΟ"!
Μίας σαύρας η οποία θεωρείται ένα από τα πιο γρήγορα ερπετά που επιπροσθέτως έχει την ικανότητα να τρέχει πάνω στην επιφάνεια του νερού χρησιμοποιώντας ακριβώς αυτόν τον χαρακτηριστικό τρόπο κίνησης!
Η μίμηση της κίνησης του ερπετού απαιτεί από τον πιανίστα εξαιρετική ευλυγισία, δύναμη και ταχύτητα, όπως και την ιδιαίτερη γνώση εκείνων των ανατομικών δυσκολιών που υποχρεώνουν τον ερμηνευτή να σηκώσει τόσο όσο χρειάζεται τον καρπό του, μιμούμενος όπως προαναφέραμε την ξεχωριστή αυτή κίνηση της σαύρας "Γκέκο". Να συμπληρώσω σ' αυτό το σημείο, ότι το συγκεκριμένο αυτοσχεδιαστικό τρικ που έχει ένα πολύ ιδιαίτερο ηχόχρωμα με έντονο το στοιχείο της ατονικής ασάφειας, καλό είναι να χρησιμοποιηθεί με σύνεση και εντελώς αναπάντεχα, συμβάλλοντας στην ενδυνάμωση του συνολικού ενδιαφέροντος και θα πρέπει να αντιμετωπιστεί σαν ένα ιδιαίτερο τεχνικό εφέ και τίποτα περισσότερο. Αυτό μια και η συχνή χρήση του το αποδυναμώνει και έχει τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα.
Κλείνοντας, θα μπορούσα να πω με ιδιαίτερη χαρά πως έχω δώσει εδώ και χρόνια (από το 2010, όταν την πρωτοχρησιμοποίησα) σε αυτό το τόσο εντυπωσιακό τεχνικό εύρημα, το όνομα της συγκεκριμένης σαύρας, μια και όσο κι αν έψαξα για χρόνια δεν βρήκα αντίστοιχη ονομασία σε τούτη την κίνηση σε παγκόσμιο επίπεδο! Επίσης να διευκρινίσω πως δεν διεκδικώ την πατρότητα της τεχνικής αφού αυτή θα μπορούσε να υποθέσει κανείς πως χρησιμοποιείται και από άλλους πιανίστες σε όλο τον κόσμο. Αυτό που επισημοποιώ με τούτο το κείμενο είναι η ονοματοδοσία και η σύνδεσή της με το ερπετό ΓΚΕΚΟ.
Συμπληρώνω πως την έχω ήδη διδάξει σε μια σειρά σεμιναρίων που έχω δώσει κατά καιρούς σε κλειστό κύκλο πάνω στον πιανιστικό αυτοσχεδιασμό, αλλά την έχω επίσης μεταφέρει και σε πολλούς ταλαντούχους μαθητές που είχα τη χαρά να έχω υπό την καθοδήγησή μου, ιδιαίτερα από το 2010 και έπειτα. Με τούτο το άρθρο (που θα κυκλοφορήσει και σε άλλες γλώσσες), καθώς έχει περάσει ικανοποιητικός χρόνος σκέψης και εμπειρίας, θέλω να επισημοποιήσω την ονοματοδοσία και να την κάνω γνωστή στην πιανιστική καλλιτεχνική κοινότητα τόσο της χώρας μου όσο και παγκοσμίως.
"Πιανιστικό Τεχνικό Εφέ Γκέκο" λοιπόν και η διαρκής αναζήτηση και μελέτη πάνω στην σύγχρονη τεχνική και τεχνοτροπία του πιάνου συνεχίζεται...
Αναδημοσιεύω σχετικό άρθρο για τις σαύρες αυτές αλλά και σχετικό βίντεο και ελπίζω να υιοθετηθεί και να βρεί ανταπόκριση και από άλλους συναδέλφους, ενώ θα μου έδινε ιδιαίτερη χαρά να θυμούνται όλοι στο πέρασμα του χρόνου πως ήμουν ο πρώτος που την επεσήμανε-επινόησε (συνδέοντάς την με το ιδιόμορφο ερπετό) και τελικά ονοματοδότησε!
Διαβάστε, αν το επιθυμείτε εδώ και δείτε το σχετικό συνοδευτικό βίντεο με την κίνηση της σαύρας ΓΚΕΚΟ.
https://www.newsbeast.gr/environment/arthro/4313765/deite-mia-sayra-na-trechei-sto-nero
Χάρης Κανάκης
Πιανίστας-Συνθέτης-Συγγραφέας.
http://kanakisharis.wixsite.com/pianist-composer
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου