O ακρωτηριασμός του δεξιού χεριού του μετά τον τραυματισμό του στο μέτωπο της Γαλικίας το 1914, δεν ανέκοψε τη φιλοδοξία του κι έτσι, αφού εξασκήθηκε αρχικά με τα υπάρχοντα κομμάτια για πιάνο αριστερό χέρι και με δικές του διασκευές, άρχισε να παραγγέλνει έργα σε διάφορους συνθέτες, συγκροτώντας σταδιακά το ρεπερτόριο μέσω του οποίου δημιούργησε τον μύθο του στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ.
Από ηχογραφήσεις της περιόδου 1937-1959 ο Paul Wittgenstein παίζει τη Σπουδή αρ.3 για αριστερό χέρι του Max Reger, την Chaconne των Bach-Brahms και το Isoldes liebestod των Wagner-Liszt σε δικές του διασκευές, και το γραμμένο για εκείνον Κοντσέρτο για πιάνο αριστερό χέρι του Maurice Ravel το οποίο προκάλεσε μια από τις διασημότερες καλλιτεχνικές διαφωνίες του 20ου αιώνα ανάμεσα σε συνθέτη και εκτελεστή, καταγεγραμμένη στις αναμνήσεις της πιανίστας Marguerite Long που ήταν παρούσα στην πρώτη τους σύγκρουση και στην αλληλογραφία τους
Πηγή: Από ανάρτηση της Κάτιας Καλλιτσουνάκη σχετικά με το ραδιοφωνικό της αφιέρωμα στον πιανίστα, στο Γ' Πρόγραμμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου