Δευτέρα, 5 Νοεμβρίου 2018

Hari Kanakis' "String Quartet No.2" (Live rec. Quart. L' ANIMA 28-10-18)


Live recording from the quartet L' ANIMA concert, at the Ereteio Conservatory on Sunday 28 October 2018.


Αγαπητοί φίλοι και συνάδελφοι σε αυτή την ανάρτηση μπορείτε να ακούσετε την ζωντανή εκτέλεση του Κουαρτέτου μου για έγχορδα Νο. 2 το οποίο εντυπωσίασε  και στις δύο παρουσιάσεις του, τόσο στην Πολωνία για την διεθνή δισκογραφική δουλειά της πολυβραβευμένης εταιρείας PHASMA MUSIC τον Σεπτέμβρη του 2018 όσο και στην ζωντανή εκτέλεση του εξαιρετικού κουαρτέτου L' ANIMA τον Οκτώβρη του 2018 από όπου και το ηχητικό που έχω αναρτήσει στο κανάλι μου στο YOUTUBE. Επίσης μπορείτε να διαβάσετε το συνοδευτικό κείμενο που μιλάει για την θεωρία του "Ψυχικού Αυτοματισμού" μιας ιδιαίτερα δύσκολης τεχνικής που όμως υιοθετείται τα τελευταία χρόνια από σημαντικούς συνθέτες στην Ευρώπη και την Αμερική.
Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας. 

Χάρης Κανάκης
Συνθέτης Πιανίστας Συγγραφέας.
Μέλος ΕΕΜ



Χάρης Κανάκης: Λίγα λόγια για το 2ο Κουαρτέτο Εγχόρδων μου και την θεωρία του «Ψυχικού Αυτοματισμού».
Το 2ο κουαρτέτο εγχόρδων μου αποτελεί ένα ακόμη έργο μου που είναι βασισμένο στην τεχνική γραφής την οποία εδώ και αρκετά χρόνια ονομάζω «Δημιουργία με βάση τον Ψυχικό Αυτοματισμό» και την οποία χρησιμοποιώ τόσο στα έργα που γράφω στη μουσική όσο και στην λογοτεχνία και τον οποίο έχει υιοθετήσει μεγάλο μέρος δημιουργών σε Ευρώπη και Αμερική. Πρόκειται για τρόπο σύνθεσης χωρίς θέμα και χωρίς οποιουδήποτε είδους ανάπτυξη ή επεξεργασία του οποιουδήποτε θεματικού υλικού, όπως τα έχουμε μάθει μέχρι σήμερα στις μορφολογικές αναλύσεις. Η αρχή του έργου, για παράδειγμα, με την δυναμική ανιούσα γραμμή στο 1ο βιολί, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να εκληφθεί ως κάποιο θέμα, ενώ δεν είναι τίποτε άλλο από μία εκτινασσόμενη σαΐτα, μία σωματοποιημένη κραυγή ενέργειας που εκτοξεύεται με γενεσιουργό αίτιο την μεταφυσική αγωνία. Μία αγωνία που διεξοδικά χαρακτηρίζεται και αναλύεται σε ολόκληρο το έργο του Νίκου Καζαντζάκη αλλά και άλλων συγγραφέων ως «Ιερός Τρόμος». Προσθέτω επίσης την τεχνική γραφής του «Το βιβλίο της Ανησυχίας» του Φερνάντο Πεσσόα αλλά και το υπερρεαλιστικό αξίωμα του ομώνυμου κινήματος των αρχών του αιώνα όπως αυτό δημοσιεύτηκε στο 1ο τεύχος του La Revolution Surrealiste τον Δεκέμβρη του 1924: «Αφού η καταδίκη της γνώσης είναι πια ανώφελη, αφού η νόηση δεν λογαριάζεται πια, μονάχα το όνειρο αφήνει στον άνθρωπο όλα του τα δικαιώματα στην ελευθερία» και πλέον έπειτα από την τριακονταετή μελέτη μου πάνω στην ιστορία της τέχνης ακούγεται στα αυτιά μου, πιο επίκαιρο από ποτέ. Το έργο ακολουθεί μονοπάτια και σημεία μέσα στις εκτάσεις των οργάνων, πολλές φορές στα όριά τους, που εναλλάσσονται πατώντας σε γνωστές σύγχρονες τεχνικές γραφής των εγχόρδων, αλλά και φωτίζοντας σημεία του θυμικού που ονομάζω «ψυχικό αυτοματισμό». Η ορμή οι δυναμικές εξάρσεις και η ενέργεια των ακόρντων αυτού του έργου είναι εμπνευσμένες και γεννημένες από την νεανική ορμή, ενθουσιασμό και δυναμισμό του κουαρτέτου «L ‘ANIMA» στο οποίο και το αφιερώνω και που ελπίζω να απολαύσει τόσο την ερμηνεία του όσο εγώ όταν το έγραφα. Χάρης Κανάκης Νέα Φιλαδέλφεια 15 Φεβρουαρίου 2018


Hari Kanakis: A few words on my 2nd String Quartet and the theory of "Psychic Automation". My 2nd string quartet is another one of my works that is based on the writing technique which I have called since several years "Creation based on Psychic Automation" and which I use in both the works I write in music as well as in literature. This is a way of synthesis with no theme and no kind of development or processing of any thematic material, as we have learned up to now in morphological analysis. Furthermore, the choice of free atonal technical writing is just an expressive medium and nothing more, (there is a plethora of techniques and styles in my music works, that serve with the same consistency the theory of "Psychic Automation"). Nevertheless, this particular work is accompanied by this text, because here the marks and the outcomes of this theory are fully and emphatically applied and this satisfies me as a creator maybe more than other things. The beginning of the work, for example, with the dynamic rising line at the 1st violin, can in no way be perceived as some theme, and is nothing more than an escaping shuttle, a somatised energy cry that is triggered, having as an prime event the metaphysical anxiety. An anxiety that is thoroughly characterized and analyzed in the whole work of Nikos Kazantzakis and other writers as "Sacred Terror". I also add the writing technique of "The Book of Concern" by Fernando Pessoa and the surrealistic posture of the homonymous movement at the beginning of the 20th century, as this was published in the 1st issue of "La Revolution Surrealiste" in December 1924: "Since the condemnation of knowledge is no longer useful, since intellect is no longer accounted for, only dream gives to mankind all its rights to freedom". After my thirty-year study on the history of art, this sounds in my ears more opportune than ever. The project follows paths and signs within the range of the instruments, many times to their limits, that are alternating, based on known modern techniques of writing for strings, but also illuminating signs of the affect that I call "Psychic automation". The momentum, the dynamic ejections and the energy of the accords of this work are inspired and born from the youthful momentum, excitement and dynamism of the quartet "L 'ANIMA", to which I dedicate it and I hope that they will enjoy its interpretation as I did when I composed it. Hari Kanakis New Philadelphia 2nd February, 2018

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

"Δε σ’ αγαπώ" – Pablo Neruda

"Δε σ’ αγαπώ" – Pablo Neruda Δε σ’ αγαπώ σαν να ‘σουν ρόδο αλατιού, τοπάζι, σαΐτα από γαρούφαλα που τη φωτιά πληθαίνο...